Czy wiesz, jak zmieniają się trendy związane z procesem wyszukiwania treści w sieci? Coraz większe znaczenie zyskuje wyszukiwanie obrazem - niegdyś mogące brzmieć jak pieśń przyszłości, dziś stające się bardzo ważnym elementem dla wyszukiwarek takich, jak Google, a także dla niektórych portali opierających się na treściach wizualnych. Skąd bierze się jego znaczenie?
Wyszukiwanie obrazem a generacja Z
Najmłodsze pokolenie, wychowywane już za pan brat z elektroniką, mediami społecznościowymi i wszelkimi nowinkami technicznymi jest w dużej mierze nastawione na wizualne doświadczenia. W związku z tym, że zyskuje coraz większe znaczenie jako grupa konsumentów przeróżnych sektorów wprowadzane są rozmaite formy wyszukiwania obrazem w celu urozmaicenia doświadczeń zakupowych - na przykład funkcja Shop the Look na portalu Pinterest, umożliwiająca odnalezienie w sklepach internetowych odzieży i akcesoriów znajdujących się na danym zdjęciu.
Jak dopasować wyszukiwanie obrazem do innych branż?
Należy zwrócić uwagę, że wyszukiwanie obrazem nie w każdej branży sprawdzi się tak dobrze, jak w przypadku produktów z sektora odzieżowego i obuwniczego. Starsze pokolenia również nie są tak chętne do korzystania z tej funkcji, jak generacja Z. Warto jednak zaznaczyć, że na popularyzacji tego trendu zyskają także inne branże - na przykład sektor beauty lub aranżacji wnętrz, gdzie możliwość wizualizacji z pewnością przyniesie klientom wiele korzyści.